1روش رجیستری کارتخوان های سیار

رجیستری کارتخوان کارتخوان سیار کارتخوان سیمکارتی کارتخوان کش لس همدان
رجیستری کارتخوان چیست؟

رجیستری کارتخوان سیار؛ رجیستری کارتخوان چیست؟

امروزه رجیستری کارتخوان های سیار ( سیمکارت خور ) یکی از موضوعاتی بسیار مهم در حین خرید کارتخوان است که کسبه ها را نگران کرده است. طبق قوانین وضع شده, دستگاه های کارتخوانی که سیمکارت خور هستند مشمول طرح رجیستری کردن کارت خوان میباشند, و در صورتی که رجستری ثبت نشود دستگاه کارتخوان قطع می شود. برای رفع مشکل رجیستری کارتخوان های سیار بایستی با مراجعه به سامانه رجستری دستگاه کارتخوان برای ثبت یا استعلام رجستری دستگاه اقدام کرد.

تا زمانی که فرایند رجیستری کارتخوان را دنبال نکرده باشید, دستگاه کاتخوان قطع خواهد شد, و نمی توان از دستگاه کارتخوان استفاده کرد.

تمامی کارتخوان ها شامل طرح رجیستری نمی شوند.

بیشتری از مردم فکر می کنند که تمامی دستگاه کارتخوان در طرح رجیستری کارتخوان هستند, اما همچین چیزی نیست. دستگاه های کاتخوانی که تولید ایران مانند کارتخوان T3 و دیگر کارتخوان هایی  که با مبادی رسمی وارد کشور شده و می شوند, نیازی به رجیستری کردن ندارند.

قبل از ثبت رجیستری کارتخوان، استعلام بگیرید.

زمانی که اقدام به رجیستری کارتخوان خود کرده اید,  قبل از هر چیزی استعلام بگیرید. برای رجیستری کارتخوان می توان از طریق یکی روش های زیر استعلام کارتخوان را گرفت.

  1. از طریق شماره گیری کد دستوری #7777*
  2. از طریق پیامک به شماره 7777
  3. از طریق اپلیکشن همتا
  4. از طریق مراجعه به سامانه همتا

می توان از طریق هر کدام از روش های بالا استعلام رجیستری دستگاه کارتخوان را گرفت. رایجترین روش مراجعه به سامانه همتا است.

برای فعال سازی کارتخوان سیار قطع شده در طرح رجیستری کارتخوان باید چه کنیم؟

قبل از هر چیزی توصیه می کنم با بررسی سیمکارت کارتخوان خود از سلامت سیمکارت مطمئن  شوید, چرا که قطع شدن دستگاه کارتخوان میتواند به مواردی غیر از رجیستری کارتخوان مثل سیمکارت و دیگر موارد فنی مربوط باشد. چنانچه به دنبال طلاعات بیشتر در مورد سیمکارت کارتخوان هستید به این سامانه(اطلاعات بیشتر درباره سیمکارت کارتخوان) مراجعه کنید.

مراحل استعلام رجیستری کارتخوان سیار:

1- اول وارد سامانه همتا شده و بر روی گزینه استعلام اصالت کلیک کنید.

2- در صفحه باز شده کد IMEI دستگاه را وارد کنید و سپس عبارت امنیتی را وارد کنید و بر روی  جست و جو کلیک کنید.

کد IMEI کارتخوان چیست و کجا قرار دارد؟

هرکالای سیار دیجیتال یا به اصطلاح موبایل واره دارای شناسه ای به نام IMEI است که اختصاصی می باشد. از این کد برای ثبت رجیستری دستگاه و حتی رهگیری دستگاه در زمانی که دزدیده شده و یا گم شده است، استفاده می شود. برای پیدا کردن کد IMEI کارتخوان خود می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

شما می توانید با مراجعه به سامانه همتا و درخواست پیگیری مشکلات در این سامانه، برای وصل شدن کارتخوان خود اقدام کنید. برای این عمل موارد زیر را دنبال کنید.

1- ابتدا با وارد کردن اطلاعات خود مانند شماره ملی و یا شماره تلفن، یک پنل کاربری برای خود بسازید.

2- در این مرحله شما وارد پنل کاربری خود شده اید. در مرحله بعد برروی گزینه ثبت و پیگیری مشکلات کلیک کنید.

3- سپس روی گزینه« ایجاد» کلیک کنید.

4- گزینه« دستگاه من مشمول طرح رجیستری کارتخوان نیست اما پیامک هشدار دریافت کرده ام» را انتخاب کنید.

5- سپس اطلاعات مورد نیاز مثل برند و مدل دستگاه، شماره سریال IMEI و… را وارد کنید.

6- در آخر روی گزینه ثبت را کلیک کنید.

سوالی دارید، از ما بپرسید.

در خصوص رجیستری کارتخوان سیار(سیمکارتی) و دیگر موارد مربوط به همین بحث سوالی دارید، پیام خود را برای ما کامنت کنید و در سریعترین زمان ممکن جواب را گرفته باشید.

کارتخوان های سیمکارتی مجموعه بام استر.

برای مشاهده از محصولات کارتخوان های سیار( سیمکارتی)  بام استر و دیدن کیفیت های بالای کارتخوان ها روی لینک(سایت بام استر) کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

سبد خرید
پیمایش به بالا